Afgang til Las Vegas via Route 66

Fredag den 2. juni 2017

I dag vågnede vi tidligt, faktisk var kl. 5, men vi snuede lige til kl. 05.30, så stod vi op og pakkede sammen og startede med at tjekke ud kl. 06.30, så kørte vi ud til udsigtspunktet som ligger i forbindelse med vores hotel Yavalpai i Grand Canyon. Her fik vi taget nogle gode billeder over Grand Canyon i flot solskin, det var jo regnvejr i går da vi ankom til Yavalpai. Efter en lille times tid, så kørte vi videre, vi skulle jo til Las Vegas hvor vi skulle aflevere vores bil og flyve til Los Angeles.

Vi skulle også have noget benzin på bilen, men der var langt til den nærmeste tankstation, men vi fik da tanket op og vi kom videre.

Vi havde fået at vide at der ikke var så langt fra Grand Canyon til starten af den legendariske ”Route 66”, men sikke da noget sludder, der var i hvert fald omkring 130 km til Seligman, her starter Route 66, og her skulle vi jo spise morgenmad, men det blev til frokost. Vi kunne ikke rigtig finde ud af hvor vi skulle spise, for der var rigtig mange steder, så vi tog et sted næsten for enden af byen. Stedet hed Roadkill – deres motto som stod på ryggen af deres t-shirt var: You kill it, we grill it. Vi fik nogle chickenstrips med dejlige pomfritter til et lille stykke salat, som viste sig at være et halvt stykke kålblad til hver.

Derefter kørte vi videre af Route 66, ikke fordi der er noget at se, men vi fik da noget at grine af indimellem. Nogen steder i vejkanten stod der nogle skilte med nogle tekster, jeg sætter billeder på af nogle af dem.

Efter den legendariske kørsel på Route 66, kom vi igen til motorvejen, som vi kørte af til Las Vegas. Denne gang kom vi forbi Hover Dam, vi havde desværre ikke tid til at køre ind forbi, for bilen skulle afleveres i Las Vegas inden turen til Los Angeles, vi fik dog set selve ”dammen” og M fik taget nogle flotte billeder alligevel.

Vi ankom til Las Vegas hen på eftermiddagen, bilen skulle afleveres kl. 17.30, men inden da skulle vi have fyldt bilen helt op med benzin inden den blev afleveret, vi fandt en tankstation, hvor bilen blev tanket op og vi fik ryddet op i bilen, pakket helt sammen og så gik det mod Gilespie St. hvor bilen skulle afleveres til Alamo. Og så skulle vi med shuttle bussen til lufthavnen, vi skulle tjekke bagagen ind og videre igennem sikkerhedskontrollen. Da alt det var overstået fandt vi vores gate D54, så ventede vi i ca. 45 min, og vi boardede flyet. Vi havde fået at vide hjemmefra at det ville tage ca. 1,5 time at flyve til L.A., men det gjorde det ikke, faktisk tog turen kun 45 min, så var det med at få fundet shuttle bussen til Alamos biludlejning, vi kom frem og fik hentet bilen, det blev desværre ikke en Nissan igen, men en Jeep – sikke en møg bil når man er vant til en bil der er lidt hurtigere i optrækket.

Maiken er en god vejviser med en GPS i hånden, fik hun hurtigt og sikkert guidet mig igennem motorvejsnettet og frem til Hollywood Boulevard og Hotel Dixie.

Vi fik vores værelse og vi fik pakket ud og kom i seng, men hold da op en larm udefra gaden, der er larmen fra bilerne, og brandbilerne suser forbi med hornet i bund. Da M var gået i seng og sov, så læste jeg lidt i lommelygtens skær, da vi ikke har nogen sengelampe, vi har kun lyset fra loftet, og vi slukker for A/C om natten da den larmer mere end støjen fra gaden. Da M sov, og jeg var lige ved at falde i søvn, så kom der et par helikoptere hen over hotellet, de larmede vildt meget, og jeg tænkte ved mig selv ”i morgen skal jeg have et par ørepropper så jeg kan sove trygt og godt” og så faldt jeg mærkeligt nok i en dyb søvn.